Lær at forstå dine kunders behov – den vej skaber du succesen med salget!
Rigtig mange opsøgende sælger forstår ikke deres kunders behov eller kommende kunders behov.
Eksempelvis:
Når man ringer en kommende kunde op og gør samtalen upersonlig og lyder som en robot der bare skal igennem sit lille hjemmelavet manuskript.
Når de erfarende opsøgende sælger, taler til kunden og ikke med kunden.
Når en opsøgende sælger går over grænsen for egen vendings skyld.
Der rigtig mange faktorer som gør at man sælger kun opnår kortvarig succes eller slet ingen succes.
Mit bedste råd er at forstå mottoet: Du sælger ikke til kunden, du hjælpen kunden. Det en filosofi som er vigtig at forstå hvert et hjørne af.
Vigtige faktorer:
Præsentationen (over 70 procent af succesen lægger i forberedelsen)
– Lær at præsenter dig selv og dit produkt/ydelse ordenligt.
– Lær at lyt – lær at vise kunden vejen til behovet. ”Skab behovet” men på en måde så kunden er tryg og for en god behandling.
– Gode sælgere skaber salget ved at spørge ind til kunden for dernæst at afdække kundens behov.
Med venlig hilsen
Jannich Rindom
Mødebooking, telesalg & Salgs træning!
www.phoner2support.dk
Hej Jannich,
Fint indlæg – og et vigtigt emne du tager op. Jeg vil gerne høre om du har et eksempel på en pitch du kan udlevere, som indeholder de 3 råd du giver? I så fald ville jeg meget gerne have den og bruge den som inspiration.
Hej Kristoffer,
Dejligt med Feedback – som udgangspunkt bruger jeg ikke en “Fysisk” Pitch – jeg benytter i stedet en simpel tilgang – en dialog skal indeholde følgende:
Indledning, formål, og en afslutning. Så skal man selv fylde tekst ind under de 3 overskrifter 🙂
Skøn dag
Jannich Rindom