Hvorfor bør Telemarketing være en vigtig ressource i din virksomhed?

Hvorfor bør Telemarketing være en vigtig ressource i din virksomhed?

På vores nutidens konkurrenceprægede marked er det altafgørende for dig som iværksætters fortsatte succes, at du opbygger loyaliteten og kundebevarelse inden for din eksisterende kundebase, mens du proaktivt identificerer og forfølger nye salgs muligheder, jeg mener og tro på at den personlige kontakt vil og er den mest effektive salgs-kanal.

En godt forberedt og styret telemarketingkampagne kan resultere i et større udbytte, som giver dig et grundlag af nye kunder eller analysedata, der vil være værdifuldt for din virksomhed måske i årevis. Jeg prøver med få ord at sætte lidt dybde i hvordan du med succes kan bruge telemarketing som dit kommunikations værktøj.

Hvad er telemarketing og hvorfor er det vigtigt for dig?

Telemarketing beskriver bla. den proces, hvor der skabes/ generere nye forretningsmuligheder med kunder og potentielle kunder via telefonen. Det kan være en af de mest effektive måder, hvorpå du kan indsamle, opdater oplysninger og få en øjeblikkelig reaktion på de oplysninger du måtte ønske.

På det dybeste niveau kan du indgående drøfte forretnings behov med en måske kommende kunde eller samarbejdspartner. Du kan også vælge at køre en telemarketingkampagne ved hjælp af et eksternt telemarketingbureau såsom min egen virksomhed Phoner2support ApS.

Gode telemarketingbureauer kan generere positive svarprocenter – især når markedsføringen målrettes mod en meget specifik målgruppe, omkostningerne i den forbindelse kan være høje – men se det på det som en investering du ikke kan være foruden!

Nøglen til succes er at indse, at telemarketing er en meget specialiseret kompetence. Nogle virksomheder investerer i at skabe deres egen interne telemarketingafdeling og ansætter engagerede fagfolk til at lede et team af phonere. Telemarketingopgaverne overdrages dog i nogle tilfælde internt, så den udføres med begrænsede og nogle gange uhensigtsmæssige ressourcer.

Eksempel; Der bruges højt betalte salgsmedarbejdere til at samle indledende kundeemner, eller den anden ekstrem, hvor en uerfaren medarbejder som f.eks. en kontorassistent bliver bedt om tage sig af telemarketingopkald ud over vedkommendes andre arbejdsopgaver!

Fordelene ved telemarketing er mange og jeg kunne uden tvivl forsætte min ”Sælgerstrøm” med gode argumenter, men en godt, planlagt og veludført telemarketingkampagne kan være meget omkostningeffektiv og den direkte vej til at du skaber vækst i din virksomhed og derved skaber mere overskud på bundlinjen!

 

 

Med venlig hilsen

Jannich Rindom

Phoner2support ApS

Mødebooking, telesalg, markedsanalyse og Salgstræning!

Gi et bidrag til foreningen Cancerramte børn www.cancerbarn.dk

Kræft hos børn

I Danmark får ca. 180 børn om året konstateret kræft.

Børn får andre former for kræft end voksne. Mens leukæmi, lymfekræft og hjernesvulster er hyppige hos børn forekommer lungekræft, brystkræft og tarmkræft så godt som aldrig hos børn.

Behandlingen for f.eks. leukæmi tager typisk to til tre år.

Børn reagerer bedre på behandlingen end voksne – også når det drejer sig om den samme sygdom.

Behandlingen består af operation, cellegifte eller strålebehandling. I mange tilfælde er der tale om en kombination, af en eller flere af disse behandlingsmåder. De uønskede bivirkninger og senfølger kan være generende eller alvorlige, men heldigvis kan en del af dem forebygges eller afhjælpes. Foruden den egentlige behandling mod kræftcellerne, benyttes supplerende behandling f.eks. med blodtransfusioner og antibiotika.

Børn i kemobehandling skal beskyttes mod smitsomme sygdomme og infektioner, da de ofte har lavt immunforsvar. Derfor passes de som regel i hjemmet og må ikke:

  • Gå i dagpleje eller institution – og skal derfor men passes i hjemmet
  • Komme i forretninger, biografer eller andre lokaler med mange mennesker
  • Bruge offentlige transportmidler

Isolations-perioden kan vare op til flere år og kan være ensomt for hele familien.

Støt foreningens gode arbejde.

Foreningen for cancerramte Børn

Med venlig hilsen

Jannich Rindom

 

Lær at forstå dine kunders behov – den vej skaber du succesen med salget!

Lær at forstå dine kunders behov – den vej skaber du succesen med salget!

 

Rigtig mange opsøgende sælger forstår ikke deres kunders behov eller kommende kunders behov.

 

Eksempelvis:
Når man ringer en kommende kunde op og gør samtalen upersonlig og lyder som en robot der bare skal igennem sit lille hjemmelavet manuskript.
Når de erfarende opsøgende sælger, taler til kunden og ikke med kunden.
Når en opsøgende sælger går over grænsen for egen vendings skyld.

 

Der rigtig mange faktorer som gør at man sælger kun opnår kortvarig succes eller slet ingen succes.

 

Mit bedste råd er at forstå mottoet: Du sælger ikke til kunden, du hjælpen kunden. Det en filosofi som er vigtig at forstå hvert et hjørne af.

 

Vigtige faktorer:


Præsentationen (over 70 procent af succesen lægger i forberedelsen)

 – Lær at præsenter dig selv og dit produkt/ydelse ordenligt.

 –  Lær at lyt – lær at vise kunden vejen til behovet. ”Skab behovet” men på en måde så kunden er tryg og for en god behandling.

 – Gode sælgere skaber salget ved at spørge ind til kunden for dernæst at afdække kundens behov.

 

 Du sælger ikke til kunden du hjælper kunden. Jannich Rindom

 

 

Med venlig hilsen

Jannich Rindom

Mødebooking, telesalg & Salgs træning! 

www.phoner2support.dk  

8 timers salgstræning – Uden beregning!

Kære Iværksætter,

Går du med en klump i maven hver gang du skal til at gribe telefonrøret og kontakte nye kunder – Eller oplever du, at de ting du gerne vil sige ender ud i en kludret dialog hvor du i sidste ender med  at fremstå på en negativ måde?

Jeg har valgt at invitere 4 iværksætter forbi mit kontor i Nordsjælland hvor jeg gennemgår de vigtige elementer for at opnå succes med telesalget/mødebooking. Jeg afsætter 2 timer til hver iværksætter. (hver virksomhed)

Jeg bruge en simpel tilgang som har fulgt mig selv de senest 12år.

Vi gennemgår følgende:

Præsentationstekniker, angst, skab succes med telefonen, hvor stammer telemarketing fra, fjern den negative holdning til de opsøgende sælgere!

Send en mail til Jannich@phoner2support.dk

Overskrift salgstræning

(Beskriv din virksomhed)

(Hvis du har forsøgt dig i selv at ringe ud hvad du oplevede af udfordringer – bare en kort beskrivelse. )

phoner2support-praesenter

De bedste hilsner

Jannich Rindom

Mødebooking, telesalg & Salgstræning.

Læs hvad mine kunder siger:

https://www.phoner2support.dk/professionel-modebooking/

 

Hvorfor F….. er opsøgende salg så vigtigt for os iværksættere

En kort præsentation af mig selv:

Hej mit navn er Jannich Rindom og jeg er direktør i Phoner2support.

Jeg har mere end 12 års erfaring inden for telemarketingbranchen. Min person profil er med udgangspunkt i en optimistisk og positiv indgangsvinkel og jeg arbejder ud fra realiserbare mål samt visioner med mottoet: ”Intet er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid”.

Phoner2support ok

 

Argumenter for hvorfor opsøgende salg er vigtigt!

Opsøgende salg er med til at sikre en fremtidig drift

Opsøgende salg sikre nye kunder og nye netværks-muligheder

Opsøgende salg skaber merværdi i virksomheden

Listen er lang – men spørgsmålet er vel hvordan man kommer i gang eller bliver bedre i det opsøgende salg, ting du bør huske på er:

Hvordan præsentere jeg mig bedst, så modtageren for den bedste oplevelse?

Hvad skal der til for at modtageren fanger interessen og synes det er en god oplevelse?

Hvordan skal jeg spørge ind til behovet, uden det virker for nærgående?

Hvad for modtageren ud af det?

Hvordan kommer vi videre herfra?

Hvordan ønsker jeg samtalen skal afsluttes?

 

Du skal være velkommen til at læse mine andre blog indlæg hvor jeg går i dybden med det opsøgende salg
Go´ fornøjelse.

 

Jannich Rindom

Phoner2support ApS

Mødebooking, telesalg, salgstræning

profil billede med logo på trøje

Mange forbinder opsøgende sælgere som værende en negativ ting

 

I forbindelse med mit tætte samarbejde som konsulent i virksomheden Oxe&Co. Har vi fået en rigtig spændende samarbejdspartner!

Vi har startet et samarbejde med en af Danmarks mest anerkendte virksomheder indenfor seværdigheder i Danmark og det er vi rigtig stolte af.

Mange forbinder opsøgende sælgere som værende en negativ ting. Jeg er overbevist om at vi flere dygtige virksomheder som fokusere målrettet og intenst på at levere kvalitet frem for kvantitet – I øvrigt handler kvalitet ikke kun om salg “set med en sælgeres øjne”, men mere om den positive oplevelse, at jeg som opsøgende sælger skal forbindes med, når jeg repræsentere en given virksomhed. Det altid svært som virksomhed at overlade sit hjertebarn i fremmede hænder – Kunsten for en dygtig sælger er at være en del af virksomheden og være bevidst om de værdier som virksomheden udstråler både internt som eksternt.

Rigtig god torsdag

Med venlig hilsen

Jannich Rindom

Jannich Rindom fra Phoner2Support

Iværksætteren og salget.

Iværksætteren og salget.

stolFuld (1)

Jeg tager udgangspunkt i min egen opstart tilbage i 2005 – Jeg havde i en kort periode arbejdet med opsøgende telesalg og synes som så mange andre, det var grænseoverskridende at gribe røret og kontakte potentielle kunder.

Hvorfor forsatte jeg så, når jeg synes det var så grænseoverskridende?

De små succesoplevelser som jeg opnået når jeg fik et salg igennem var nok motivationen til jeg forsatte og drømmen om provisionen som ingen ende kunne tage.

Men med tiden lærte jeg at, fantasien om den uendelige provision måske ikke var i overensstemmelse med de værdier som jeg mener hele salgsbranchen omhandler. Jeg lærte at tale med kunderne og ikke til kunderne. Jeg lærte at lytte og jeg lærte at spørge.

Den klassiske fejl som mange sælgere begår, er at de ikke er interesseret i at hjælpe kunden, men udelukkende at sælge til kunden. Når man bytter lidt rundt på de sætninger og man i stedet for fokusere på man ikke sælger til kunden, men hjælper kunden, begynder man at opnå den langsigtet succes med salget.

Tænk over disse få sætninger inden du griber røret og forsøger dig med at være opsøgende sælger.

 

Hvordan præsentere jeg mig bedst, så modtageren for den bedste oplevelse?

Hvad skal der til for at modtageren fanger interessen og synes det er en god oplevelse?

Hvordan skal jeg spørge ind til behovet, uden det virker for nærgående?

Hvad for modtageren ud af det?

Hvordan kommer vi videre herfra?

Hvordan ønsker jeg samtalen skal afsluttes?

profil billede med logo på trøje

Jannich Rindom

Jeg bliver tit mødt med spørgsmålet om – Hvordan man bliver en god sælger!

Jeg bliver tit mødt med spørgsmålet om – Hvordan man bliver en god sælger!
Jeg har udvalgt 4 punkter som jeg synes man skal lægge vægt på, for at opnå succes.
• Din indstilling
• Din evne til at kommunikere
• Viden
• Sidst men ikke mindst hårdt arbejde

Der ingen tvivl om de bedste sælger er dem der ser mulighederne i det umulige – indstillingen er alt afgørende her.
De gode sælgere er dem der kommunikere løbende med kunderne og yder en skarp og seriøs service.
De sælger som sætter sig ind i opgaven hel hjertet og er dybde gående i deres forarbejde er som udgangspunkt dem der skaber de bedste resultater på sigt og viser en interesse for kundens værdier.

Telemarkting behøver ikke at være en raket videnskab, i bund og grund handler det om vilje og indstilling til at lære – øvelse gør mester.
stolFuld (1)
De bedste hilsner.
Jannich Rindom
Mødebooking – telesalg – Telemarketing – Salgstræning

Salg for ”ikke sælgere” Og JA du hørte rigtigt!

salgstraening-banner

 

Som iværksætter og virksomhedsejer – føler vi ikke altid, at vi er de bedste sælgere i marken eller på telefonen – eller måske har vi mere lyst til at bruge tiden på at udvikle vores produkter og levere dem, end vi har på at være den opsøgende sælger. Men hvordan bliver vi bedre til at forene os med sælgerrollen og få flere ordrer hjem – Sandheden er enkel – man kan ikke drive en forretning uden salg!

Nogle gange kan man som iværksætter være heldig at have en forretningsidé, der er så god, at den sælger sig selv. Kunderne ringer, uden at man behøver at gøre nogen større salgsindsats eller gør man? Det hører til sjældenhederne, og selv om man skulle opleve det i en periode, er det ikke noget, man kan regne med fortsætter i al evighed. For de fleste af os er en løbende salgsindsats og stærke kunderelationer helt afgørende for at få den omsætning der skal for at sikre overlevelsen som iværksætter eller virksomhedsejer.

Mange udskyder eller nedprioriterer salgsarbejdet – Og hvorfor gør vi så det?

Når vi arbejder med virksomhedens udvikling, er det ofte i os selv, vi skal finde de vigtigste årsager til, at vi endnu ikke har bragt virksomheden videre, end hvad vi har. Det gælder også, når fokus er på at forbedre salgsindsatsen; her kan vores egen indstilling være den største barriere. Det er f.eks. ikke ualmindeligt at høre iværksætteren eller virksomhedsejeren komme med udsagn som: ”jeg er ikke sælger”, ”jeg er ikke klar til at sælge endnu”, eller ”jeg har ikke lyst til at sælge” eller ”jeg bange for at ”sælge”

Følelserne kan være en barrier for salg

Når iværksætteren eller virksomhedens ejeren siger, at de ”ikke er sælgere”, er det ofte slet ikke i overensstemmelse med den sande virkelighed. Næ Faktisk er vi som iværksætter eller virksomhedsejer i bund og grund rigtig gode sælgere, fordi vi har begejstring for vores produkt/service.

Begejstringen er en af de allervigtigste forudsætninger for at kunne skabe succesen og interessen hos andre. Hvis vi siger, at vi ”ikke er klar til at sælge”, kan det selvfølgelig være rigtigt, at vores produkt ikke kan leveres endnu. Men det kan også være en undskyldning, som vi giver os selv. Endelig kan det være en barriere, at vi siger til os selv, at vi ”ikke har lyst til at sælge”. Bag dette ligger måske den indstilling, at vi ”ikke bryder os om sælgere”, og derfor endnu mindre kunne tænke os selv at være det. Vi ser måske snarere os selv som den kreative ildsjæl, end som dem der ”prakker” andre mennesker noget på. Men dygtige sælgere besidder faktisk dén gode egenskab, at de interesserer sig for mennesker og relationer. Noget, der er mindst lige så ædelt, som at interessere sig for dimser eller servicekoncepter – og noget, som er en nødvendighed for at opbygge gode og langvarige kunderelationer!

Forberedelsen er afgørende for succesen.

Den første fase af salg handler om forberedelse. Denne fase er karakteriseret ved, at vi endnu ikke har kundekontakt. Hjemmearbejdet består bl.a. i at vælge de rigtige kundesegmenter, generere lister over mulige kundeemner eller udarbejde det salgsmateriale, som skal bruges i forbindelse med det opsøgende salg. Forberedelse af salget er karakteriseret ved i høj grad at være ’skrivebordsarbejde’, og derfor en af de salgsopgaver, som nogle iværksættere føler er lettere at gå i gang med end det egentlige salg. Måske kan en god forberedelse endda give mere af den energi og selvtillid, der skal til for efterfølgende at opsøge kunderne mere aktivt.

Skab den indledende kundekontakt

Den anden fase af salg drejer sig om at åbne salget, og er karakteriseret ved at være en meget udadvendt og opsøgende proces. Her er salgsopgaven at engagere sig i forskellige netværksaktiviteter og skabe relationer, der åbner døre og skaber introduktioner til mulige kunder. Andre salgsopgaver i denne fase er at indlede dialog med kunden gennem f.eks. salgsbreve eller personlige opkald, som i sidste ende skal føre til, at kundeemnet siger ja til at afholde et møde, hvor man kan tale nærmere om, hvordan man kan arbejde sammen. For nogle iværksættere kan det at åbne salget opleves som den letteste del af arbejdet, fordi arbejdet med at overbevise kunden endnu ikke er startet. For andre er det netop at tage den indledende kontakt, som ikke falder så let, mens det måske opleves lettere at træde ind i dialogen, når først døren er blevet åbnet af en anden.

Få ordren med hjem

Den tredje fase indeholder de opgaver, der vedrører afslutning eller lukning af salget. Her er det nogle gange de personer, der ikke er så glade for at åbne salget, som pludselig føler sig på hjemmebane. Salgsopgaverne i denne fase består i at udarbejde mundtlige eller skriftlige oplæg, der rammer kundens behov og fører til, at kunden gerne vil modtage et tilbud. Desuden er det en opgave i sig selv at forhandle ordren i hus, hvilket kan kræve, at man er godt inde i tallene, eller god til at finde og præsentere de rigtige salgsargumenter. Endelig er kundens accept af en faktura, en ordrebekræftelse eller måske en salgskontrakt også en del af at få ordren hjem. Hvis man er en iværksætter, der godt kan lide at levere varen, vil man ofte være rigtig god til denne del af salget, hvor det kræves, at man er stærk i sin faglighed og god til at skabe tillid hos kunden.

Husk at pleje dine relationer – såsom i et netværk.

Den fjerde og sidste fase i Salgsledet handler om vedligeholdelse af salget.

Her handler det ikke om at etablere nye kunderelationer, men derimod om at fastholde og udbygge relationen til de allerede eksisterende kunder, man har fået. Salgsopgaverne, der kan være med til at understøtte dette, er f.eks. alt det, der handler om eftersalg og service i form af f.eks. dokumentation eller uddannelse. Det kan være kundepleje, som sikrer kvaliteten i samarbejdet – og når kunden holdes løbende orienteret, skaber man også det bedste grundlag for et gensalg. Ansvaret for at vedligeholde eksisterende kunderelationer er nok den salgsopgave, der virker mindst afskrækkende på iværksættere, som ikke føler sig som egentlige sælgere. På dette tidspunkt er kunderelationen nemlig etableret, og vi oplever, at vi helt naturligt sælger, når vi laver det vi brænder for, nemlig at udvikle og levere vores produkter og services til vores kunder. Imidlertid er dette blot den sidste fase i salget, og vi må tage de skridt, som er nødvendige for at vi også kommer til at mestre de salgsprocesser, der ligger forud.

Salgs kompetence den skal udvikles løbende.

Hvis vi vil styrke salgskompetencen i vores virksomhed, er vejen frem at finde ud af, hvor i Salgskæden, vi står svagest, så vi kan fokusere på at blive stærkere på disse områder. Det kan f.eks. være, at man er god til lukke en ordre, men bare mangler en til at åbne døren for sig. Omvendt kan man være god til at åbne døre, men mangle den person, som har fokus på alle detaljerne, når der skal defineres en løsning og udarbejdes en kontrakt. Hvis man er flere partnere i virksomheden kan man måske være så heldig, at ens partner supplerer en, så man kan dele rollerne imellem sig. Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, kan det være, at man når til den erkendelse, at virksomheden enten har brug for at man er flere partnere, eller at der ansættes sælgere, der kan overtage eller igangsætte udvalgte salgsopgaver.

Salg er et håndværk, der skal læres.

Som vi har set her, er der i de fire forskellige faser af salget en masse forskellige salgsopgaver, som vi står overfor gentagne gange og i forskellig rækkefølge. Heldigvis er salg et håndværk og med kendskab til de forskellige opgaver, kan vi sagtens kaste os over dem og blive bedre til dem hen ad vejen. Hvis vi starter med at fokusere på de salgsopgaver, som vi har særlig interesse for, kan vi forene os med salgsrollen og blive en bedre sælger – selvom vi ikke er de fødte sælgere.
profil billede med logo på trøje

 

Vh

Jannich Rindom

Phoner2support ApS

Mødebooking, telesalg & Salgstræning.

Jannich@phoner2support.dk