Hvordan laver man mødebooking? af Jannich Rindom

Hvordan laver man Mødebooking? Af Jannich Rindom

Mødebooking handler som udgangspunkt om, at man skaber en kontakt via telefonen til rette modtager altså en måske potentiel kunde!
Når man er opsøgende via telefonen er det vigtigt, at man forinden gør sit grundarbejde ordentligt. Man skal undersøge hvem ens modtager er, hvordan man kan hjælpe dem, tale i billedsprog, ha´ et snært af ydmyghed og at være oprigtig i din søgning på at skabe værdi for modtageren !
At være opsøgende via telefonen, kan være en god start, i stedet for blot at troppe op til en potentiel kunde uden en forudgående aftale. Fordelen ved en aftale er vedkommende ved hvad du vil, og du har muligvis forinden, fået lidt mere baggrundsviden så du bedre kan hjælpe den potentielle kunde.
I Telefonsamtalen har man mulighed for at behovsafdække inden et givent møde, det sikrer at alle partner ved hvad de skal tale om inden mødet og i har en fælles interesse for emnet som i skal tale om.
Sideløbende med min rolle som ekspert i Telemarketing, hjælper jeg også med coaching du kan læse mere her:

Coaching med Jannich Rindom – læs mere her
Telemarketingscoach Jannich Rindom læs mere her

Gør dig nogle overvejelser i forhold til hvad du forventer af telefonsamtalen:
• Hvad vil du gerne opnå med telefonsamtalen?
• Hvordan vil du selv fortrække at blive kontaktet via telefonen?
• Hvordan gør du telefonsamtalen ”spiselig” uden du mætter modtageren inden et møde?
• Hvordan vil du præsenter dig selv, din ydelse/produkter på de få minutter du har i telefonen.?
• Hvis vedkommende ikke ønsker et møde – er det da muligt du kan få lov at sende en mail, hvis ja hvad skal der stå i mailen og hvad er vigtigt uden du mætter modtageren så den havner i skraldespanden?
• Hvis tiden ikke er passende for et møde, hvornår må du følge op?

Der er som udgangspunkt en masse spørgsmål som skal afklares forinden du fortager dit første ring.
Jeg håber overnævnte kan bruges og rigtig god kommende fornøjelse med mødebookingen.

Med venlig hilsen
Jannich Rindom
Ekspert i Telemarketing – MasterClass i Salg & Markedsføring.

Video – De første par minutter

rigtig god fornøjelse

 

 

Jannich Rindom

Video – Erkend dine svagheder

rigtig god fornøjelse

 

 

Jannich Rindom

Video – Nærvær i salget

rigtig god fornøjelse

 

 

Jannich Rindom

Mødebooking handler om kvalitet og hvordan sikres det ?

Mødebooking handler om kvalitet og hvordan sikre man sig, så lige det ? – det jo de færreste der har redskaberne til at gå mødebookeren i sømmene..

Jeg tør godt give et bud:

Det hamrende vigtigt at den/de som skal i varetage dine interesser også forstår sig på, dine værdier, din målsætning, og ikke mindst har en sober og ordenligt tilgang til de kommende opringninger.

Fordi selve dialogen er meget meget  vigtigere ind mødet – og hvorfor så det?

Jeg er i den overbevisning at hvis man gør sit forarbejde ordenligt ved at udvælge den rigtige målgruppe, finde de rigtige kontaktpersoner og måske lige bruger et par min. på at kigge en hjemmeside igennem, inden man kontakter den måske kommende kunde, og hertil har klædt sig selv ordenlig på i forhold til hvem man nu en gang repræsentere – så må det være mødebookerens erfaring der herfra skaber interessen eller afdækker et evt. behov.

Men at få en mødebooker i røret som dårligt kender sin repræsentant, eller ikke har sat sig ordenlig ind i opgaven, skaber bare en useriøs samtale som føre til at modtageren sidder med en dårlig oplevelse, sjovt nok; husker de fleste dårlige oplevelser, og hertil også hvem der har påført dem det. (Altså også dit firmanavn)

Mødebooking handler om kvalitet og hvordan sikres det ?

Det jo altid svært at sikre sig – det handler om tillid, nærvær, og så spørg godt ind til mødebookeren om, hvordan han/de vil gribe det an.

Mærk efter…. Mange gange skal man lytte sin mavefornemmelse og ikke de “fine resultater som der loves” Husk på, det svært at love resultater som endnu ikke er skabt!

 

Rigtig go´ fornøjelse

 

Med venlig hilsen

Jannich Rindom

 

 

 

 

 

Hvorfor er kundens mening vigtig for din virksomhed.

Hvorfor er kundens mening vigtig for virksomheden!

I en tid hvor der er mega meget rift om kunderne, og udbuddet er gigantisk stort, er det som virksomhed vigtigt at kunne profilere sig og skabe sig en unik position på markedet. Det gælder først og fremmest, om at kunne holde fast de kunder, man har, men naturligvis også om at kunne tiltrække flere kunder til. Men hvordan kan man egentlig skille sig ud? Der er 2 begreber, som er essentielle; tilfredshed & loyalitet.

Prisen er den altid en faktor for kunden? Måske…. men den er ikke nødvendigvis altafgørende. Prisen bliver altafgørende, hvis kundens forventninger ikke indfries i forhold til det man lover eller den ydelser man sælger. Der er ingen, der har lyst til at betale for meget. Det udløser oftest en fornemmelse af, at man er blevet indirekte snydt.
Fokus på kundetilfredshed er alfa omega – da høj kundetilfredshed går hånd i hånd med kundeloyaliteten. De loyale kunder, tiltrække nye kunder, og på den måde vil det kunne have direkte indflydelse på virksomhedens bundlinje!
Men hvordan bliver vi opmærksomme på kundernes forventninger til os? Det simple svar er først og fremmest at spørge dem. “Vi tror, vi ved alt, hvad der forventes, men det vides ofte´s sjældent. Vi handler i god tro, hvilket der ikke er noget ondt i – men hvis en virksomhed skal profilere sig, skal der mere meget til. Hvis man via analyser og evalueringer undersøger, hvad den enkelte kunde lægger vægt på og kombinerer denne viden med praktisk fra virksomhedens egen side, så tror jeg man er godt på vej
Helt konkret betyder det at man skal sætte sig i kundens sted og forestille sig hvilke tænkelige og utænkelige scenarier kunden har behov for.
Kundeloyaliteten er gevinsten, man som virksomhed kan høste, hvis man har sikret optimal kundetilfredshed. Loyalitet betyder 2 ting. Den første er, at kunden sandsynligvis vil vende tilbage, hvis de har nye opgaver, der skal løses. Det er det direkte køb, men en indirekte gevinst, som er mere værdifuld, ligger i det frø, der skal plantes hos kunden i førstehåndsindtrykket og som gennem processen skal vokse sig større.

 

profil billede med logo på trøje

med venlig hilsen

Jannich Rindom

 

Skab succes med dit opsøgende salg

Skab Succes med salget.

Er det virkelig så let at skabe succes med sit opsøgende salg ?