Iværksætteren og salget.
stolFuld (1)
Jeg tager udgangspunkt i min egen opstart tilbage i 2005 – Jeg havde i en kort periode arbejdet med opsøgende telesalg og synes som så mange andre, det var grænseoverskridende at gribe røret og kontakte potentielle kunder.
Hvorfor forsatte jeg så, når jeg synes det var så grænseoverskridende?
De små succesoplevelser som jeg opnået når jeg fik et salg igennem var nok motivationen til jeg forsatte og drømmen om provisionen som ingen ende kunne tage.
Men med tiden lærte jeg at, fantasien om den uendelige provision måske ikke var i overensstemmelse med de værdier som jeg mener hele salgsbranchen omhandler. Jeg lærte at tale med kunderne og ikke til kunderne. Jeg lærte at lytte og jeg lærte at spørge.
Den klassiske fejl som mange sælgere begår, er at de ikke er interesseret i at hjælpe kunden, men udelukkende at sælge til kunden. Når man bytter lidt rundt på de sætninger og man i stedet for fokusere på man ikke sælger til kunden, men hjælper kunden, begynder man at opnå den langsigtet succes med salget.
Tænk over disse få sætninger inden du griber røret og forsøger dig med at være opsøgende sælger.
 
Hvordan præsentere jeg mig bedst, så modtageren for den bedste oplevelse?
Hvad skal der til for at modtageren fanger interessen og synes det er en god oplevelse?
Hvordan skal jeg spørge ind til behovet, uden det virker for nærgående?
Hvad for modtageren ud af det?
Hvordan kommer vi videre herfra?
Hvordan ønsker jeg samtalen skal afsluttes?
profil billede med logo på trøje
Jannich Rindom