moedebooking

Mødebooking = Kommunikation.

Først og fremmest handler det om, at får afstemt forventningerne fra start af. Intet må være overladt til tilfældigheder, i et samarbejde når det omhandler Mødebooking.
Virksomheder som der ringer ud og booker møderne, skal klædes ordentligt på fra start. Førend opstart af en kampagne skal Phoneren briefes af kunden, forberedelsen er et vigtigt nøgleord som i min egen virksom udgør over 70 % af den succes som virksomheden har den dag i dag.
Alt for mange har det med at tro, at deres produkter sælger sig selv. Sådan er virkeligheden desværre bare ikke, selv ikke for en rutineret mødebooker. Phoneren bør argumenter for hvorfor det produkt/den service han/hun ringer om – kan berige den virksomhed der kontaktes. Hvis kontaktpersonen/beslutningstageren anerkender et potentielt behov/interesse for det Phoneren ringer om – så kan det næsten kun blive et godt møde – altså er vi igen ude i forberedelsen er en vigtigt faktor.
Kaffemøder Nej tak – En sætning de fleste mødebookingsfirmaer har hørt 1000er af gange. Mange mødebookingsfirmaer er desværre ikke dygtige nok til at træne deres Phonere til at tilsikre kvaliteten af møderne. For at få afstemt kvaliteten, bør man derfor altid lave en testperiode, der definerer et efterfølgende samarbejde, herunder pris pr. møde, sværhedsgrad, hitrate osv. Køberen af mødebooking-services bør sikre sig, at mødebookingsfirmaet har de fornødne kompetencer der skal til for at løfte en sådan opgave – Desværre er flere mødebookingsvirksomheder der takker ja til ”alle” opgaver uden at kende til sine egne begrænsninger. Kunsten er at leverer de bedste resultater og ikke de hurtigste resultater.
Kommunikationen er afgørende for et godt samarbejde – Ofte har kunderne nogle forudindtagede holdninger til hvad de ønsker i forbindelse med en kampagne, og ofte har mødebookingsfirmaerne også nogle forudindtagede ideer og holdninger til hvordan en kampagne kan løses. De bedste resultater opnås, når begge parter har forstået og accepteret en kampagnes indhold, og når målsætningen for kampagnen er afstemt. Det er nemlig ikke sjovt for en sælger, at holde indholdsløse møder, og det er bestemt heller ikke sjovt for hverken mødebookingsfirmaets ledelse eller konsulenten, at skulle retfærdiggøre hvorfor et sådant møde overhovedet blev booket. Det er meget simpelt. Er der ikke et indhold for mødet, så lad være med at booke det. Hvis kontaktpersonen reelt set ikke er interesseret eller ikke har et behov, så lad være med at sælge mødet igennem, bare fordi vedkommende ikke kan sige nej. Det dårlige møde kommer tilbage i hovedet på vedkommende der presser det igennem, som en boomerang. Det kan aldrig betale sig at skyde i tåger og håbe på det bedste.
Kvalitet frem for kvantitet.
Skal vi tag en snak, så kan vi i fællesskab kan vurdere om jeg er den rigtige til opgaven til at leverer de rigtige møder – så skal du være velkommen til at kontakte mig på:
jannich@phoner2support.dk eller udfyldt kontaktformularen under ”kontakt”
De bedste mødebookingshilsner.
 
Jannich Rindom
Phoner2support – navnet forpligter.
Phoner2support ok
www.phoner2support.dk , Mødebooking, telesalg & Salgstræning.